dijous, 15 de gener del 2015

Cas Kite 2: El meu aprenentatge

Cas 2. El meu aprenentatge
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Es pretén introduir els estudiants de Psicopedagogia en l’ús de les TIC. Per fer-ho, es crearan i i s’utilitzaran diferents eines, potenciant l’aprenentatge significatiu, la responsabiliat de l’alumne vers el seu aprenentatge i el dels seus companys i sempre tenint en compte la pràctica psicopedagògica.
Índex
Contingut
Observacions
Context General
Experiència en ensenyament
Estudiant a la UOC des del curs 11-12.

Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Nivell usuari.


Tipus d’escola
Universitat a distància.

Localització del centre


Connexió
 Internet

Localització dels recursos tecnològics
Ordinador personal a casa.

Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Nivell sòcio-econòmic mitjà.


Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
Estudiant de la Llicenciatura de Psicopedagogia.

Àrea / unitat
NTICEDU

Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
 Activitat 1: Preguntes inicials i mapa conceptual inicial.
Activitat 2: Participació al debat seguint el model Toulmin.
Activitat 3: Reelaboració del mapa conceptual inicial.
Activitat 4: Projecte.


Nivell d’aprenentatge esperat
Millorar en l’ús de les TIC i en les competències referents al treball en grup i individual.

Tipus d’activitat
Es pretén afavorir el canvi conceptual de l’alumne.

Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Ordinador amb accés a Internet, processador de textos Word, Excel, Cmap tools, Blogger.
 
Raó per la qual la fa servir
Pràctica en l’ús de diferents programaris, recerca d’informació, representacions gràfiques...

Naturalesa de les activitats (tasques cognitives a realitzar)
Fomentar l’aprenentatge significatiu i la reflexió dels alumnes.

Dificultats trobades
 Compaginar la gran càrrega de feina amb la vida professional i personal.

Ajuda / col·laboració emprada
Companys de l’aula i consultor de l’assignatura.

Rol del professor
Guia, motivador, qüestionador.

Rol de l’estudiant
Actiu.

Resultats
Observacions
Ha estat una muntanya russa. Moments d’eufòria per haver assolit una fita i moments amb ganes d’engegar-ho tot.

Avaluació de l’aprenentatge
Avaluació per part del consultor, per part dels companys i autoavaluació.

Lliçó apresa pel professor
Suposo que cada grup és diferent.



Història completa

ENTREVISTADOR: Bona tarda Ferran. Em podries comentar si ha estat un procés dur?Ha valgut la pena?
FERRAN: Un cop gairebé acabat he de dir que sí que ha valgut la pena. He de confessar que hi ha hagut moments durs, ja que l’assignatura comporta molta feina, però crec que m’ha ajudat a reflexionar i a ser conscient dels meus aprenentatges.
E: Com ha estat l’avaluació?
F: Ha estat una avaluació molt entretinguda. A part de la del consultor, hem hagut d’avaluar als nostres companys i a nosaltres mateixos. Crec que això ens ha ajudat a reflexionar al llarg del camí.
E: Recomanaries l’experiència llavors?
F: Sí, tot i que advertiria que cal agafar-so amb calma i disposar de temps.
E:Molt bé doncs. Moltes gràcies pel teu temps Ferran.
F: De res home!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada