dijous, 15 de gener del 2015

Cas Kite 1: Benvinguts a la República Dominicana!

Cas 1. Benvinguts a la República Dominicana!
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
L’objectiu principal d’aquest projecte és que els alumnes de primer de primària de l’aula d’acollida aprenguin a respectar i valorar les diferències individuals i a encendre, tancar i moure’s amb el ratolí de l’ordinador.
Índex
Contingut
Observacions
Context General
Experiència en ensenyament
5 anys
Alumnes de primer de primària
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Les utilitza a l’hora d’informàtica 45 minuts setmanals.


Tipus d’escola
CEIP públic.

Localització del centre
Badalona

Connexió
 Internet

Localització dels recursos tecnològics
Aula d’informàtica, un ordinador per classe i dos a l’aula d’acollida.

Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Nivell sòcio-econòmic baix i/o molt baix.


Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
Primer de primària

Àrea / unitat
Aula d’acollida

Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
Activitat 1: Què en pensem?
Activitat 2: Esmorzem a la República Dominicana!
Activitat 3: D’on vens?
Cada sessió té una durada de 45 minuts.

Nivell d’aprenentatge esperat
S’espera aprendre les nocions bàsiques en l’ús de l’ordinador descrites anteriorment i aprendre a conviure en un clima de respecte, cooperació i tolerant.

Tipus d’activitat
Activitat relacionada amb la convivència.

Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Ordinador amb accés a Internet, processador de textos Word, activitats del programa Galí, web XTEC, càmera de fotos.
 
Raó per la qual la fa servir
Per tal d’augmentar la motivació dels alumnes i millorar la seva autonomia.

Naturalesa de les activitats (tasques cognitives a realitzar)
 Construir coneixement, pensar i reflexionar i fomentar els aprenentatges significatius.

Dificultats trobades
 Manca de temps i ordinadors antics.

Ajuda / col·laboració emprada
Companys de l’escola.

Rol del professor
Guia, orientador, motivador i facilitador.

Rol de l’estudiant
Actiu

Resultats
Observacions
Els alumnes es mostren motivats en tot el procés.

Avaluació de l’aprenentatge
Observació i avaluació continuada per tal de saber si s’han assolit els objectius proposats.

Lliçó apresa pel professor
Cal partir dels interessos i inquietuds dels alumnes per tal d’assegurar-nos l’èxit en les nostres tasques com a educadors.



Història completa

ENTREVISTADOR: Bona tarda Ferran. Em podries dir com va sorgir la idea d’aquest projecte?
FERRAN: Va sorgir a partir de l’assignatura Noves Tecnologies que estic cursant a la UOC. Des d’allà sen’s demanava que portessim a la pràctica un projecte a partir d’un prooblema real i en una situació real. Com que treballo en una escola, vaig poder realitzar-lo allà mateix.
E: I com et vas organitzar per dur-lo a terme?
F: Doncs vaig haver de dedicar unes sessions amb el grup per a posar-lo en pràctica. Per sort, l’organització de l’aula d’acollida és molt flexible!
E: L’ús de les tecnologies ha estat motivador per als alumnes?
F: I tant! Són infants que a casa seva no tenen hi tenen accés, i sempre que les fem servir a classe resulten una aposta segura.
E: Ens podries dir si t’has trobat amb alguna dificultat destacable al llarg del procés?
F: Bé, he de dir que els ordinadors de l’escola són bastant antics i sovint van lents o es queden penjats. Res greu en tot cas.
E: Recomanes l’experiència, llavors?
F: I tant, convido a tothom que ho provi!
E:Molt bé doncs. Moltes gràcies pel teu temps Ferran.
F: De res home!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada