Cas 1. Benvinguts a la República Dominicana!
|
||
Síntesi destacant
l’aprenentatge que es pretén
|
||
L’objectiu
principal d’aquest projecte és que els alumnes de primer de primària de
l’aula d’acollida aprenguin a respectar i valorar les diferències individuals
i a encendre, tancar i moure’s amb el ratolí de l’ordinador.
|
||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
Context General
|
||
Experiència en ensenyament
|
5 anys
|
Alumnes de primer de primària
|
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Les utilitza a l’hora d’informàtica 45 minuts setmanals.
|
|
Tipus d’escola
|
CEIP
públic.
|
|
Localització del centre
|
Badalona
|
|
Connexió
|
Internet
|
|
Localització dels recursos tecnològics
|
Aula d’informàtica, un ordinador per classe i dos a l’aula d’acollida.
|
|
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
|
Nivell sòcio-econòmic baix i/o molt baix.
|
|
Context de la història o cas
|
||
Nivell dels alumnes
|
Primer de primària
|
|
Àrea / unitat
|
Aula d’acollida
|
|
Fites en la història
|
||
Activitats planificades a la sessió o unitat
|
Activitat 1: Què en pensem?
Activitat 2: Esmorzem a la República Dominicana!
Activitat 3: D’on vens?
|
Cada sessió té una durada de 45 minuts.
|
Nivell d’aprenentatge esperat
|
S’espera
aprendre les nocions bàsiques en l’ús de l’ordinador descrites anteriorment i
aprendre a conviure en un clima de respecte, cooperació i tolerant.
|
|
Tipus d’activitat
|
Activitat
relacionada amb la convivència.
|
|
Activitats de la història o cas
|
||
Tecnologies utilitzades
|
Ordinador amb accés a Internet, processador de textos Word, activitats del programa Galí,
web XTEC, càmera de fotos.
|
|
Raó per la qual la fa servir
|
Per
tal d’augmentar la motivació dels alumnes i millorar la seva autonomia.
|
|
Naturalesa de les activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Construir
coneixement, pensar i reflexionar i fomentar els aprenentatges significatius.
|
|
Dificultats trobades
|
Manca de temps i
ordinadors antics.
|
|
Ajuda / col·laboració emprada
|
Companys
de l’escola.
|
|
Rol del professor
|
Guia, orientador, motivador i facilitador.
|
|
Rol de l’estudiant
|
Actiu
|
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Els alumnes es mostren motivats en tot el procés.
|
|
Avaluació de l’aprenentatge
|
Observació i avaluació continuada per tal de saber si s’han assolit els
objectius proposats.
|
|
Lliçó apresa pel professor
|
Cal
partir dels interessos i inquietuds dels alumnes per tal d’assegurar-nos
l’èxit en les nostres tasques com a educadors.
|
|
dijous, 15 de gener del 2015
Cas Kite 1: Benvinguts a la República Dominicana!
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada